|
A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként
jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi
szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.
E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci
folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű
működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés
keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő
híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező
információkat.
A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói
döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív
pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez,professzionális
ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a
kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi
Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor
eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból, oktató-
és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő alkalmazásokból,
valamint mobilapplikációból áll.
A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos
helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti Krisztina körúton
található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is
rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel
együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak
számos vidéki városban.
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
www.mnb.hu/penzugyinavigator
|